Kurs MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction), czyli redukcji stresu na bazie uważności.

Najpopularniejszy na świecie program rozwoju uważności nazywa się Mindfulness Based Stress Reduction, w skrócie MBSR. Opracował go w 1979 r. Jon Kabat-Zinn, neurobiolog z University of Massachusetts w USA. Metodyka wypracowana przez Kabat-Zinna oparta jest na świeckich technikach medytacyjnych, wywodzących się z tradycji buddyjskiej.

Rosnący zbiór badan naukowych prowadzonych na Amerykańskich i Europejskich uczelniach i w ośrodkach medycznych wskazuje jednoznacznie na pozytywny wpływ medytacji uważności na zmniejszenie poziomu stresu oraz na pochodne od stresu choróby autoimmunologiczne. Badania z zakresu psychologii poznawczej odkryły również wyraźny wpływ praktyki uważności na zapobieganiu nawrotów depresji. Z tych badan powstala specjalistyczna wersja programu MBSR zwana MBCT, czyli Mindfulness Based Cognitive Therapy.

Z biegiem lat, medytacja uważności znajduje coraz szersze zastosowanie. Obecnie na rozwój uważności stawiają między innymi korporacje, firmy technologiczne, szkoły, oraz szpitale i kliniki zdrowia.

Trening, który krok po kroku wprowadza nas w zagadnienia uważniejszego życia i regularną praktykę. Składa się z ośmiu cotygodniowych spotkań – które trwają ok. 2-3 godziny i z praktyki wykonywanej samodzielnie między spotkaniami – na którą należy przeznaczyć ok. godziny dziennie. Dodatkowo, pod koniec kursu, organizowany jest Dzień Uważności, który obejmuje wspólną, kilkugodzinną praktykę. Do udziału w kursie nie jest potrzebne żadne wcześniejsze doświadczenie związane z mindfulness (więcej >>>)

Our essay publishing service is definitely new approach for everyone. We presenting professional composing professional services and helping college students write their reports custom writing