Stymulowanie i wspomaganie rozwoju dziecka

Pierwsze lata życia dziecka to „złoty” okres w jego rozwoju, dlatego jego stymulowanie rozpoczynamy już od urodzenia. W pierwszym roku życia rozwija się 20% inteligencji, w pierwszych czterech latach – 50%, w pierwszych ośmiu latach – 80%, a w pierwszych 13 latach – 92%. Siedemnastolatek osiąga 100% inteligencji.

Wspieranie dziecka :

  • rozpoznanie zdolności i potrzeb oraz określenie strefy najbliższego rozwoju,
  • stworzenie i dostosowanie warunków do rozwijania zdolności, zainteresowań i pasji twórczego myślenia oraz sztuki uczenia się i relaksacji,
  • wyrównywanie dysharmonii w rozwoju emocjonalnym i społecznym.

Obszary stymulacji: 

  • Spostrzeganie i myślenie.
  • Pamięć i wyobraźnia.
  • Zainteresowania.
  • Postawy.
  • Emocje.

Zajęcia stymulujące:

  • elementy twórcze i odtwórcze,
  • zintegrowane zadania szkolne,
  • uwzględnianie możliwości poznawczych,
  • stymulacja obu półkul mózgowych,
  • angażowanie wszystkich zmysłów,
  • działania indywidualne i zbiorowe.