Anna Katarzyna Lipińska

tel. +48 506 040 553

gabinet@stopokoi.pl

Anna Katarzyna Lipińska

trener uważności z certyfikatem MBSR, psycholog, psychoterapeuta, terapeuta integracji sensorycznej, logopeda.

 

Nazywam się Anna Lipińska

Prywatnie i zawodowo zajmuję się praktyką uważności. Posiadam certyfikat nauczyciala MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction, czyli redukcji stresu na bazie uważności), przyznany przez Institute for Mindfulness-Based Approaches IMA ( z siedzibą w Niemczech). Prowadzę warsztaty z uważności dla dorosłych młodzieży i dzieci.

Specjalizuję się również w indywidualnej i grupowej pracy terapeutycznej, z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi. Wspieranie rodziny, wspomaganie rozwoju, umożliwienie zdobywanie nowych umiejętności, radzenie sobie z trudnościami – to obszary z którymi pracuję na co dzień.

Każdego dnia uczę się siebie i drugiego człowieka. Staram się być tu i teraz w przekonaniu, że celem rozwoju nie jest perfekcja lecz miłość i że rzeczy są takimi jakimi je postrzegamy. To droga, którą pragną podążać.

Jestem założycielką Stupokoi, kameralnego i przytulnego miejsca spotkań ludzi, którzy poszukują rozwiązań i wsparcia. W Stupokojach znajdą Państwo profesjonalną pomoc psychologa, psychoterapeuty, logopedy, terapeuty integracji sensorycznej i trenera redukcji stresu. Doświadczenie, pasja, zintegrowane i zindywidualizowane podejście zapewniają wiele możliwości rozwiązań. Kompleksowa, specjalistyczna opieka w obszarze edukacji i terapii przy wykorzystaniu nowoczesnych i sprawdzonych metod terapeutycznych, sprawia, że każda osoba, która pragnie się rozwinąć znajdzie w Stupokojach coś dla siebie. Zarówno dzieci, młodzież i dorośli, osoby, które potrzebują jedynie krótkiej konsultacji, jak i te, które wymagają dłuższego wsparcia. Wsparcie i wiedzę znajdą również te osoby, które we współczesnym, zapędzonym świecie potrzebują zdobyć umiejętności poradzenia sobie z wszechogarniającym stresem.

 

Główne obszary wykształcenie:

1994-1999 Uniwersytet Warszawski, Wydział Psychologii

1999-2000 Szkolenie w Terapii Integracji Sensorycznej

2002-2004 Uniwersytet Warszawski, Wydział Logopedii

2005-2009 SPCh, Podyplomowe Studium Psychoterapii

2010 Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży

2016-2017 Institute for Mindfulness Based Approaches (IMA), Teacher for MBSR

2017 Somatic Experiencing  w pracy z dziećmi akredytowany przy Somatic Experiencing Trauma Institute (USA)

 Wykształcenie uzupełniające:

2017

  • Somatic Experiencing w pracy z dziećmi akredytowany przy Somatic Experiencing Trauma Institute (USA)
  • Mindfulness-Based Stress Reduction (MBSR)
  • Wprowadzenie do analizy bioenergetycznej Alexandra Lowena

 2016

  • Mindfulness-Based Stress Reduction (MBSR)
  • Trening Umiejętności Społecznych (TUS) terapia grupowa grupowa dzieci ze spektrum autyzmu

 2015

  • Mindfulness-Based Stress Reduction (MBSR)
  • Lato z Uważnością
  • Wprowadzenie do Praktyki Współczucia (Compassion)
  • Terapia depresji dzieci i młodzieży
  • Integracja sensoryczna w rozwoju niemowląt i dzieci
  • Terapia Ręki w Teorii Integracji Sensorycznej
  • Umiejętności oralno-motoryczne a Terapia Integracji Sensorycznej
  • Diagnoza procesów integracji Sensorycznej
  • Kliniczna ocena zaburzeń procesów Integracji Sensorycznej u dorosłych i młodzieży z niepełnosprawnością
  • Kontrola posturalna a możliwości funkcjonalne ręki dzieci w wieku szkolnym
  • Ramowy plan terapii dla poszczególnych dysfunkcji procesów integracji sensorycznej

2014

  • Trening astronautyczny, badanie widzenia oraz zintegrowane przedsionkowe, słuchowe i wizualne strategie terapeutyczne
  • Wspomaganie rozwoju dziecka – ujęcie interdyscyplinarne
  • Podstawy Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach

2013

  • Dorosłe dzieci, czyli o dobrym i złym odpępowieniu od rodziców
  • Pediatryczny kurs pierwszej pomocy
  • Podstawy interwencji kryzysowej
  • Dieta sensoryczna – najnowszy model masażu Wilbarger

2012

  • Porozumienie bez Przemocy
  • Strata i żałoba. Jak rozumieć, aby pomóc
  • Terapia lęku w ujęciu systemowym

2011

  • Nowa szkoła- Porozumienie bez Przemocy w praktyce
  • Kurs kwalifikacyjny pedagogiczny
  • Nadanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego
  • Warsztaty dla Dobrych Rodziców – prowadzenie warsztatów dla rodziców
  • Praca z dzieckiem z dysleksją
  • Arteterapia
  • Wykorzystywanie seksualne dzieci – diagnoza i interwencja
  • Umiejętności stosowania i interpretacji Testu Piramid Barwnych

2010

  • Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży
  • Diagnozowanie zaburzeń integracji sensorycznej

2009

  • Systemowa Terapia Rodzin
  • Terapia lęku z perspektywy różnych szkół psychoterapeutycznych
  • Warsztaty Umiejętności Terapeutycznych
  • Grupa Balinta

 2008

  • Warsztaty Umiejętności Terapeutycznych – techniki terapii grupowej
  • Psychoterapia Psychodynamiczna
  • Psychoterapia Gestalt
  • Grupa Balinta
  • Pierwsza Pomac Przedmedyczna

2007

  • Praca z dziećmi z autyzmem metodami stosowanej analizy zachowania: Edukacja w przedszkolu integracyjnym
  • Warsztaty Umiejętności Terapeutycznych
  • Szkoła dla Rodziców i Wychowawców. Warsztaty Umiejętności Wychowawczych.
  • Psychoterapia poznawczo – behawioralna
  • Trening Terapeutyczny
  • Psychoterapia psychoanalityczna
  • Integracja sensoryczna a neuronauka – od narodzin do starości

2006

  • Trudności w nauce i problemy zachowania dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym w aspekcie integracji sensorycznej
  • Trening Intrapsychiczny
  • Nadanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego
  • Trening Komunikacji
  • Diagnoza zespołu nadpobudliwości psychoruchowej
  • Problemy dysleksji w szkole gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej

2005

  • Praca z dziećmi autystycznymi w zakresie integracji sensorycznej
  • Rysowanie – darem natury, darem dla edukacji
  • Techniki terapeutyczne stymulujące rozwój
  • Struktura charakteru
  • Ontogeneza motoryczna dziecka i jego rozwój odruchowy

2004

  • Wspomaganie rozwoju uczniów z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej
  • Rysuję Swój Świat
  • Dysleksja: od badań mózgu do praktyki

2003

  • Diagnoza i terapia integracji sensorycznej dzieci z trudnościami szkolnymi

2002

  • Pomyślny start ucznia w szkole
  • Rusz Głową
  • Kurs Szybkiego Czytania

2001

  • Zaburzenia rozwoju mowy u dzieci. Dysleksja- prewencja i postępowanie korekcyjne    
  • Wielokierunkowe prace z dziećmi wymagającymi opieki pedagogiczno-psychologicznej

2000

  • Kurs II stopnia oraz warsztaty z zakresu Terapii Integracji Sensorycznej

 

1999

  • Kurs I stopnia z zakresu Terapii Integracji Sensorycznej
  • Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej

Pełnione funkcje:

Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego

Członek Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej

Członek Stowarzyszenia Psychologów Chrześcijańskich